Øyeblikkelig mindfulness nettkurs

Tror du mindfulness er vanskelig og tidkrevende? Ikke nå lenger. Basic Mindfulness kan forbedre livet ditt i løpet av noen få minutter hver dag.

Med dette nettkurset lærer du alt du trenger for å starte eller drastisk fordype din egen meditasjonspraksis. Det er basert på en rekke populære kurs jeg har holdt i Kristiansand, Tromsø, Kåfjord, Eidsvold, Oslo og Elverum.

Denne nyvinnende metoden er så effektiv at den også brukes ved Harvard University og mange andre universiteter.

Fordi det er så effektivt blir det enkelt og gøy.

Sigvard Mytting, student ved UiO

Sigvard Mytting, student ved UiO

Mer ro og klarhet er uvurderlig i møte med hverdagsstresset. Jeg opplever nå at mer tilstedeværelse gir meg flere og bedre valgmuligheter i hverdagen. Øyeblikkelig mindfulness er et imponerende kurs, med et ypperlig utvalg teknikker som oppleves komplett. Tord har solid og bred erfaring, og er flink til å lære fra seg. Full anbefaling!

Andreas Bjerve, lærer og flamme-artist

Andreas Bjerve, lærer og flamme-artist

Med Basic Mind­fulness har jeg lært flere lett anvendelige teknikker som jeg har fått mye ut av i hverdagslivet. Mer tilstede­værelse i relasjoner, økt stress­mestring og arbeids­effektivitet – både profesjonelt og privat.

Resultater du kan forvente

1. Du får en bedre hverdag.

Med en daglig meditasjonspraksis kan du forvente:

For godt til å være sant? Se noen av de over 7000 vitenskapelige studiene her.

2. Du opplever dype forbedringer på jobben og hjemme.

Som følge av daglig meditasjon vil du finne:

3. Hjernen din oppgraderes.

Med en daglig meditasjonspraksis skjer det en rekke gode forandringer i hjernen.

Blant annet:

I dette nettkurset får du:

  • To og en halv time med klar og inspirerende mindfulness-undervisning, med tilgang etter kurset så du kan pause, spole tilbake og se videoene så mange ganger du vil
  • Fullstendig lydopptak av hele kurset i tilfelle du vil lytte til kurset mens du er på farta
  • 29 siders tekstmateriale med presise definisjoner og konkrete øvelser
  • Ubegrenset hjelp via epost i fire uker etter kurset

Kurset passer deg som:

  • ikke vet noe om mindfulness
  • vet noe, og vil komme i gang med en mindfulnesspraksis
  • har vanskelig for å komme i gang med en mindfulnesspraksis
  • allerede har en praksis, og vil ha en introduksjon til Basic Mindfulness-metoden
  • allerede har en praksis, kjenner til Basic Mindfulness, og vil lære nye metoder for raskere framgang

Kurset egner seg ikke for deg som:

  • har tunge psykiske problemer

Meditasjon kan være et godt tillegg til – men ikke et alternativ til – profesjonell psykologisk, psykiatrisk og medisinsk hjelp.

Er du i tvil om en meditasjonspraksis er riktig for deg nå, ikke nøl med å ta kontakt. så bedømmer vi det sammen.

  • har alvorlig PTSD

Å holde oppmerksomheten på kroppen kan være utløsende og retraumatiserende for personer med alvorlig PTSD. Om du har en slik diagnose kan det likevel hende at vi kan tilpasse undervisningen til deg.

Rådfør deg gjerne med din psykolog og ta kontakt med meg, så ser vi hva vi kan gjøre.

  • ikke praktiserer det du lærer

Skal du oppleve resultater fra dette kurset må du praktisere meditasjon jevnlig.
Jeg anbefaler minimum 10 minutter hver dag.

 

Om meg som underviser

Hei, jeg heter Tord Helsingeng og har praktisert mindfulness i over 20 år.

Det som opptar meg mest i denne verden, er at folk kan bruke ressursene sine på best mulig måte. Derfor jobbet jeg lenge som kroppsterapeut, for å hjelpe folk å fri seg fra stress og smerter.

Men jeg skjønte ikke hvorfor noen pasienter ble bedre, og noen ikke. Det ble et grusomt problem for meg at jeg ikke kunne love pasientene mine bedring. Så jeg utdannet meg som lærer i stedet, mens jeg smugleste smertevitenskap.

På denne tida oppdaget jeg også Basic Mindfulness, som er utviklet av meditasjonslæreren Shinzen Young. Dette var det mest nøyaktige og fullstendige systemet for mindfulness-undervisning jeg noen gang hadde sett.

Ikke bare er det ekstremt fleksiblelt og kan brukes til å undervise både voksne og barn. Det er også så presist at det blir brukt til hjernestudier ved noen av verdens mest kjente universiteter. Med denne kunnskapen fór mine egne resultater i været!

Som første i Norge, begynte jeg i 2008 å undervise Basic Mindfulness. Jeg har undervist mindfulness i fire år på Norges Idrettshøgskole, elever og lærere i grunnskolen, ledere og ansatte i næringslivet, i omsorgsyrker, smertepasienter, yogaelever, og mange andre.

I dag gir jeg også kroppsterapi i privat klinikk i Elverum igjen (les mer her). Jeg underviser også mindfulness til noen pasienter, noe som er veldig effektivt for dem. Dessuten er jeg musiker og underviser gitar til nybegynnere og viderekomne. Og til noen pasienter.

Anbefalinger fra tidligere kurs

Mari Seilskjær, rådgiver i Norsk Organisasjon for Asylsøkere

Mari Seilskjær, rådgiver i Norsk Organisasjon for Asylsøkere

Jeg har blitt mer fokusert og avslappet. Tord gir grundige tilbakemeldinger og er opptatt av å tilpasse seg deltakernes behov.

Sunniva Sandanger, daglig leder ved Nyskolen i Oslo

Sunniva Sandanger, daglig leder ved Nyskolen i Oslo

Svært inspirerende og samtidig lite påtrengende. Vi anbefaler varmt Tords formidlingsevner og innsiktsfulle mindfulnesstrening  

Thomas Malmer Berge, jurist i Justis- og beredsskapsdepartementet

Thomas Malmer Berge, jurist i Justis- og beredsskapsdepartementet

Tord arbeider med å tilpasse veiledningen til problemer man forteller om at man møter i hverdagen. Han er åpen, lyttende, og svarer grundig på alle spørsmål.

Gunn Engelsrud, professor ved Norges Idrettshøgskole

Gunn Engelsrud, professor ved Norges Idrettshøgskole

Tord er svært profesjonell, kunnskapsrik og nærværende i sin undervisning. Han er omgjengelig, lyttende og lett å samarbeide med. Jeg gir Tord mine beste anbefalinger.

Pris for kurset: 600 NOK

Dersom du ønsker personlig oppfølging kan jeg bistå med det.

Dette kan være til hjelp om du

Har du spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt.