Fokus på hvile: Hvordan gi slipp og finne forfriskning

Å finne dyp hvile er noe av det mest tilfredsstillende som finnes

Med hvile tilgjengelig håndteres alle situasjoner bedre, sinnet blir skarpere og mer kreativt, og kroppen bedre rustet mot motstand.

Problemet er at vi ofte ikke vet hvordan vi skal finne hvile selv når vi har fri.

Vi griper hele tiden etter noe å gjøre eller ha. Det blir vanskelig å bare være.

Fokus på hvile er et kurs som viser deg hvordan du finner forfriskning og gir slipp gjennom enkle, konkrete øvelser.

Du vil lære hvordan å finne hvile, skape det og utforske det innenfra.

Med Fokus på hvile vil du oppdage at det finnes hvile tilgjengelig for deg i hvert øyeblikk.

Nicholas Paulik, dataingeniør

Nicholas Paulik, dataingeniør

Tord er en svært behagelig underviser, som er lett å følge og forstå under selve kurset. I tillegg har han gjort seg svært flid med det skriftlige materialet. I kombinasjon med opptaket fra kurset, har det gitt meg det jeg trenger for å fortsette praksisen, og få god utbytte i ettertid.

I dette kurset vil du lære

  • Hvordan du får mer ro i løpet av dagen, selv når du opplever stress, er oppjaget eller føler deg hyperaktiv
  • En krystallklar metode for å finne hviletilstander i alle sansene, både de indre og de ytre
  • Inngående forståelse av hvordan hvile skaper en beholder av sinnslikevekt der alt ubehag plager deg mindre
  • Hvordan hvile gir deg ha en kilde til tilfredshet som alltid er tilgjengelig uansett hva som skjer
  • En måte å lade opp batteriene i løpet av dagen selv om du aldri får til å ta deg en høneblund
  • Den positive feedback-loop’en som hvile skaper, og som kan lede inn i dype bevissthetstilstander
  • Nøyaktig beskrivelse av kronjuvelen i mange kontemplative retninger: Å Gjøre ingenting, eller absolutt hvile

Med Fokus på hvile vil du lære en sentral meditasjonsvei i mange tradisjoner som går fra grunnleggende aksept, via løsninger for hvile i hverdagen, til dyp meditasjon.

Kurset passer deg som

Kurset egner seg ikke for deg som

Meditasjon kan være et godt tillegg til – men ikke et alternativ til – profesjonell psykologisk, psykiatrisk og medisinsk hjelp.

Er du i tvil om en meditasjonspraksis er riktig for deg nå, ikke nøl med å ta kontakt. så bedømmer vi det sammen.

Å holde oppmerksomheten på kroppen kan være utløsende og retraumatiserende for personer med alvorlig PTSD. Om du har en slik diagnose kan det likevel hende at vi kan tilpasse undervisningen til deg.

Rådfør deg gjerne med din psykolog og ta kontakt med meg, så ser vi hva vi kan gjøre.

Skal du oppleve resultater fra dette kurset må du praktisere meditasjon jevnlig. Jeg anbefaler minimum 10 minutter hver dag.

Lars Augensen, datakonsulent og småbarnsfar

Lars Augensen, datakonsulent og småbarnsfar

Tord er en innsiktsfull og vis lærer. Jeg anbefaler ham på det varmeste til alle som søker å nå neste nivå i praksisen sin, og ser frem til flere kurs.

Hva du får med nettkurset Fokus på hvile:

  • Tre timer med klar og inspirerende mindfulness-undervisning, med tilgang etter kurset så du kan pause, spole tilbake og se videoene så mange ganger du vil
  • Fullstendig lydopptak av hele kurset i tilfelle du vil lytte til kurset mens du er på farta
  • 34 siders tekstmateriale med presise definisjoner og konkrete øvelser
  • Tre bonus gruppe-samtaler med Tord Helsingeng med mulighet for veiledning, spørsmål og svar.
  • Ubegrenset hjelp via epost i 60 dager

Pris: Kun 900 kr

Du kan starte kurset umiddelbart

100% Pengene tilbake-garanti
Om du ikke er fornøyd med kurset, får du hele kursavgiften tilbake innen 60 dager

Andreas Bjerve, lærer og flamme-artist

Andreas Bjerve, lærer og flamme-artist

Med Basic Mind­fulness har jeg lært flere lett anvendelige teknikker som jeg har fått mye ut av i hverdagslivet. Mer tilstede­værelse i relasjoner, økt stress­mestring og arbeids­effektivitet – både profesjonelt og privat.

Ann Levin, koordinator i psykiatrisk omsorgsbolig

Ann Levin, koordinator i psykiatrisk omsorgsbolig

Teknikkene er lette å tilegne seg og bruke. De har hjulpet meg både å finne hvile i en stresset hverdag og å håndtere vanskelige situasjoner. Jeg har også blitt snillere mot meg selv og at jeg har oppnådd bedre samhandling med personer jeg i utgangspunktet har en vanskelig relasjon til.

Mari Seilskjær, rådgiver i Norsk Organisasjon for Asylsøkere

Mari Seilskjær, rådgiver i Norsk Organisasjon for Asylsøkere

Jeg har blitt mer fokusert og avslappet. Tord gir grundige tilbakemeldinger og er opptatt av å tilpasse seg deltakernes behov.

Sigvard Mytting, student ved UiO

Sigvard Mytting, student ved UiO

Mer ro og klarhet er uvurderlig i møte med hverdagsstresset. Jeg opplever nå at mer tilstedeværelse gir meg flere og bedre valgmuligheter i hverdagen. Øyeblikkelig mindfulness er et imponerende kurs, med et ypperlig utvalg teknikker som oppleves komplett. Tord har solid og bred erfaring, og er flink til å lære fra seg. Full anbefaling!

Gunn Engelsrud, professor ved Norges Idrettshøgskole

Gunn Engelsrud, professor ved Norges Idrettshøgskole

Tord er svært profesjonell, kunnskapsrik og nærværende i sin undervisning. Han er omgjengelig, lyttende og lett å samarbeide med. Jeg gir Tord mine beste anbefalinger.

Peter Svenning, Leadership by Heart

Peter Svenning, Leadership by Heart

Basic Mindfulness kan føre deg hele veien fram til ditt mål.

Sunniva Sandanger, daglig leder ved Nyskolen i Oslo

Sunniva Sandanger, daglig leder ved Nyskolen i Oslo

Svært inspirerende og samtidig lite påtrengende. Vi anbefaler varmt Tords formidlingsevner og innsiktsfulle mindfulnesstrening