Fokus på hvile: Hvordan gi slipp og finne forfriskning

Fokus på hvile: Hvordan gi slipp og finne forfriskning

Å finne dyp hvile er noe av det mest tilfredsstillende som finnes

Med hvile tilgjengelig håndteres alle situasjoner bedre, sinnet blir skarpere og mer kreativt, og kroppen bedre rustet mot motstand.

Problemet er at vi ofte ikke vet hvordan vi skal finne hvile selv når vi har fri.

Vi griper hele tiden etter noe å gjøre eller ha. Det blir vanskelig å bare være.

Fokus på hvile er et kurs som viser deg hvordan du finner forfriskning og gir slipp gjennom enkle, konkrete øvelser.

Du vil lære hvordan å finne hvile, skape det og utforske det innenfra.

Med Fokus på hvile vil du oppdage at det finnes hvile tilgjengelig for deg i hvert øyeblikk.

Fokus på hvile: Hvordan gi slipp og finne forfriskning

I dette kurset vil du lære

  • Hvordan du får mer ro i løpet av dagen, selv når du opplever stress, er oppjaget eller føler deg hyperaktiv
  • En krystallklar metode for å finne hviletilstander i alle sansene, både de indre og de ytre
  • Inngående forståelse av hvordan hvile skaper en beholder av sinnslikevekt der alt ubehag plager deg mindre
  • Hvordan hvile gir deg ha en kilde til tilfredshet som alltid er tilgjengelig uansett hva som skjer
  • En måte å lade opp batteriene i løpet av dagen selv om du aldri får til å ta deg en høneblund
  • Den positive feedback-loop’en som hvile skaper, og som kan lede inn i dype bevissthetstilstander
  • Nøyaktig beskrivelse av kronjuvelen i mange kontemplative retninger: Å Gjøre ingenting, eller absolutt hvile

Med Fokus på hvile vil du lære en sentral meditasjonsvei i mange tradisjoner som går fra grunnleggende aksept, via løsninger for hvile i hverdagen, til dyp meditasjon.

Fokus på hvile: Hvordan gi slipp og finne forfriskning

Kurset passer deg som

  • ikke vet noe om mindfulness
  • vet noe, og vil komme i gang med en mindfulnesspraksis
  • allerede har en praksis, og vil lære meditasjonsveien Fokus på hvile
  • allerede har en praksis, kjenner til Basic Mindfulness, og vil gå i dybden i meditasjonsveien Fokus på hvile

Kurset egner seg ikke for deg som

  • har tunge psykiske problemer

Meditasjon kan være et godt tillegg til – men ikke et alternativ til – profesjonell psykologisk, psykiatrisk og medisinsk hjelp.

Er du i tvil om en meditasjonspraksis er riktig for deg nå, ikke nøl med å ta kontakt. så bedømmer vi det sammen.

  • har alvorlig PTSD

Å holde oppmerksomheten på kroppen kan være utløsende og retraumatiserende for personer med alvorlig PTSD. Om du har en slik diagnose kan det likevel hende at vi kan tilpasse undervisningen til deg.

Rådfør deg gjerne med din psykolog og ta kontakt med meg, så ser vi hva vi kan gjøre.

  • ikke praktiserer det du lærer

Skal du oppleve resultater fra dette kurset må du praktisere meditasjon jevnlig.
Jeg anbefaler minimum 10 minutter hver dag.

Fokus på hvile: Hvordan gi slipp og finne forfriskning

Hva du får med nettkurset Fokus på hvile:

  • Tre timer med klar og inspirerende mindfulness-undervisning, med tilgang etter kurset så du kan pause, spole tilbake og se videoene så mange ganger du vil
  • Fullstendig lydopptak av hele kurset i tilfelle du vil lytte til kurset mens du er på farta
  • Tekstmateriale med presise definisjoner og konkrete øvelser
  • Tre bonus gruppe-samtaler med Tord Helsingeng med mulighet for veiledning, spørsmål og svar. Uansett om du deltar eller ikke får du opptakene etterpå.
  • Ubegrenset hjelp via epost i 60 dager

Kurstider:

7. april kl. 17:30 – 19:00 (Avholdt og innspilt – kan kjøpes nå)
5. mai kl. 17:30 – 19:00

Spørsmål og svar:

21. april kl 17:30 – 18:30
19. mai kl 17:30 – 18:30
2. juni kl 17:30 – 18:30

 Kun 800 kr

Trykk her for å melde deg på kurset

100% Pengene tilbake-garanti
Om du ikke er fornøyd med kurset, får du hele kursavgiften tilbake innen 60 dager

 

Om læreren

Fokus på hvile: Hvordan gi slipp og finne forfriskningHei, Tord Helsingeng heter jeg. Jeg har meditert i over 20 år og undervist meditasjon siden 2008. Blant annet har jeg undervist mindfulness i fire år på Norges Idrettshøgskole, elever og lærere i grunnskolen, smertepasienter og mange andre.

Fokus på hvile er en av mine favoritt meditasjonsveier fordi den kan brukes til så mye – både i hverdagen og i dype meditasjoner.

Anbefalinger fra tidligere kurs

Fokus på hvile: Hvordan gi slipp og finne forfriskning

«Tord var svært profesjonell, kunnskapsrik og nærværende i sin undervisning. Jeg gir Tord mine beste anbefalinger.»

Gunn Engelsrud, professor ved Norges Idrettshøgskole

 

Fokus på hvile: Hvordan gi slipp og finne forfriskning

«Vi gir våre varmeste anbefalinger av Tords formidlingsevner og innsiktsfulle mindfulnesstrening.»

Sunniva Sandanger, daglig leder ved Nyskolen i Oslo

 

Fokus på hvile: Hvordan gi slipp og finne forfriskning

«Med Basic Mind­fulness har jeg lært flere lett anvendelige teknikker som jeg har fått mye ut av i hverdagslivet. Mer tilstede­værelse i relasjoner, økt stress­mestring og arbeids­effektivitet – både profesjonelt og privat.»

Andreas Bjerve, lærer og semifinalist i Norske Talenter 2018

 

Fokus på hvile: Hvordan gi slipp og finne forfriskning