Privat veiledning over telefon.

Privat veiledning over telefon.Spring Is Here

Flere elever foretrekker å gjøre direkte undervisning over telefon eller Skype framfor å jobbe i gruppe. Dette er en meget effektiv måte å lære mindfulness på fordi vi kan se på utfordringer og muligheter som gjelder deg og din situasjon spesifikt.

Vanligvis koster 1-til-1 undervisning 700 kroner for 60 minutter eller 1000 kroner for 90 minutter. I begge tilfeller får du tekstmateriale med klare definisjoner og beskrivelser av øvelser om det trengs.

Ønsker du en skikkelig vitamininnsprøytning i livet ditt kan du velge en nyttårs-pakke, enten en for nybegynnere eller en for viderekomne.

Disse er:

Pakken for nybegynnere:

  • 90 minutter med klar instruksjon så du kan gjøre perfekt teknikk.
  • Tekstmateriale med klare definisjoner og beskrivelser av øvelser.
  • Etter 1-2 uker: 30 minutter oppfølgings-samtale der vi ser på utfordringer og muligheter.
  • Etter en måned: 30 minutter oppfølgings-samtale der vi ser på utfordringer og muligheter.
  • Epost-support i hele perioden.

Tilsammen: 150 minutter for kun 1500 kroner (ordinær pris 1750 kroner / 12% rabatt).

Pakken for viderekomne:

  • 45 minutter samtale der vi ser på utfordringer og muligheter.
  • Etter 1-2 uker: 30 minutter oppfølgings-samtale der vi ser på utfordringer og muligheter.
  • Etter 3-6 uker: 30 minutter oppfølgings-samtale der vi ser på utfordringer og muligheter.
  • Epost support i hele perioden.
  • Tilsammen: 105 minutter for kun 1100 kroner (ordinær pris 1225 kroner / 10% rabatt).

Dette er garantert en god investering for ditt indre velvære. Kanskje du tilogmed har lyst til å gi en nyttårs-gave til deg selv eller noen du er glad i?

Vil du benytte deg av dette tilbudet eller har du spørsmål? Ta kontakt her.

Virkninger.

Å praktisere mindfulness skaper både nevrologiske forandringer og økt velvære på en rekke felter.

1. Hjernen «oppgraderes».

Forskning gjort siden 80-tallet viser bl.a. de følgende resultatene hos de som praktiserer mindfulness:

  • Hjernen’s stress-senter, amygdala, krymper. Detter er i den eldgamle delen av hjernen, og assosieres med redsel og sterke følelser.
  • Samtidig som amygdala krymper, vokser frontlappene i hjernen. Denne delen, som assosieres med høyere hjernefunksjoner slik som oppmerksomhet, konsentrasjon og å gjøre valg, blir tykkere.
  • Det forekommer en reduksjon av stoffer som assosieres med stress og betennelser: C-reaktive proteiner, interleukin 6 og kortisol – alle disse sees i sammenheng med en rekke sykdommer.Taren, Adrienne A, J David Creswell, and Peter J Gianaros. «Dispositional mindfulness co-varies with smaller amygdala and caudate volumes in community adults.» PloS one 8.5 (2013): e64574. Rosenkranz, Melissa A et al. «A comparison of mindfulness-based stress reduction and an active control in modulation of neurogenic inflammation.» Brain, behavior, and immunity 27 (2013): 174-184.
  • Se flere studier her.

2. Økt velvære.

De som praktiserer mindfulness opplever:

  • økt opplevelse av glede og tilfredshet
  • redusert opplevelse av smerte og lidelse
  • dypere selv-innsikt
  • en bedre evne til å forandre eller styrke sin egen oppførsel
  • økt medfølese for andre og alt liv
  • en økt kontakt med egen intuisjon

3. Dype forbedringer på arbeidsplassen.

Når mindfulness blir en del av dagliglivet, opplever man ofte følgende:

  • bedre håndtering av stress
  • mindre følelse av overveldelse
  • en bedre evne til å ta gode avgjørelser
  • bedre relasjoner med kolleger og klienter
  • økt arbeidsglede

Tilbakemeldinger fra tidligere deltakere i Mindfulness for empatiske yrker:

«Til daglig jobber jeg som koordinator i en psykiatrisk omsorgsbolig og jeg meldte meg på kurset for å se om det kunne hjelpe meg til en mer hensiktsmessig håndtering av meg selv og andre i en ofte ganske hektisk hverdag. For meg har kurset vært veldig konkret og praktisk. Teknikkene er lette å tilegne seg og bruke. De har hjulpet meg både å finne hvile i en stresset hverdag og å håndtere møtet med vanskelige situasjoner og personer. Jeg har oppdaget at jeg fortere finner hvile, at jeg har blitt snillere mot meg selv og at jeg har oppnådd bedre samhandling med personer jeg i utgangspunktet har en vanskelig relasjon til.»
Ann Levin, koordinator i psykiatrisk omsorgsbolig i Oslo Kommune

«Jeg hadde gode resultater fra kurset med Tord. Det hjalp meg å bli mer fokusert og til å integrere meditasjon i hverdagen. Kurset dekker et bredt spekter av meditasjonsteknikker slik at man kan velge ut de som er mest nyttige. Tord arbeider med å tilpasse veiledningen til problemer man forteller om at man møter i hverdagen, og han er åpen og lyttende og svarer grundig og ettertenktsomt på alle spørsmål.»
Thomas Malmer Berge, jurist i Justis- og beredsskapsdepartementet  

«Kurset gir en praktisk innføring i konkrete og lett anvendelige meditasjonsteknikker. Opplegget er profesjonelt og gjennomtenkt, og kurset har hjulpet meg til å bli mer fokusert og avslappet. Tord gir grundige tilbakemeldinger og er opptatt av å tilpasse seg deltakernes behov.»
Mari Seilskjær, rådgiver i Norsk Organisasjon for Asylsøkere

«Jeg opplever Tord som en dyktig og dedikert lærer i Mindfulness. Han presenterer de ulike meditasjonsteknikkene på en lettfattelig måte, og gir deg tilbakemeldinger og hjelp som ansporer deg til å trenge videre inn mot kjernen av hva Mindfulness er. Resten er opp til deg selv! Jeg kan anbefale Tord som lærer for den som vil begynne å utforske de rike mulighetene Mindfulness har å tilby.»
Per Morten Kjøl, sykepleier

Tilbakemeldinger fra tidligere undervisning:

«Tord var svært profesjonell, kunnskapsrik og nærværende i sin undervisning og fikk god kontakt med studentene. Han hadde et gjennomtenkt og godt opplegg, basert både på forskning og praksis. Han var omgjengelig, lyttende og lett å samarbeide med. Jeg gir Tord mine beste anbefalinger.»
Gunn Engelsrud, professor ved Norges Idrettshøgskole

«Tord gjennomførte både kurset for de ansatte og den jevnlige treningen med elevene på en svært inspirerende og samtidig lite påtrengende måte. Der elevene i starten viste motstand, ble de etter hvert mottakelige for å leve seg inn i øvelsene og kjenne etter. Flere ansatte gav også uttrykk for at øvelsene økte kvaliteten på møtevirksomheten som vi hadde i tilknytning til kursene. Vi gir våre varmeste anbefalinger av Tords formidlingsevner og innsiktsfulle mindfulnesstrening.»
Sunniva Sandanger, daglig leder ved Nyskolen i Oslo

 

Har du spørsmål? Send en melding her. 

Vil du heller ha undervisning på din arbeidsplass? Ta kontakt her.