Basic Mindfulness grunnkurs

Fire ukers program med nett-basert undervisning og personlig veiledning.

Oppstart: 6. april 2017.
Påmeldingsfrist: 2. april 2017.

Du trenger bare 10 minutter om dagen.

Tror du mindfulness er vanskelig og tidkrevende? Det er overhodet ikke sant!. Basic Mindfulness kan forbedre livet ditt i løpet av noen få minutter hver dag. Det er lett, det er gøy  – og mest av alt kan det forandre livet ditt på måter du aldri trodde var mulig.

Vi tilbyr et fire ukers program med morsomme og effektive teknikker.

Slik fungerer programmet:

  • Hver uke er det et web-basert kurs på 90 minutter med mulighet for spørsmål og svar .
  • Annenhver uke får du en-til-en veiledning med læreren (50 minutter hver gang).
  • Ubegrenset epost support i løpet av de fire ukene.

Virkninger.

Å praktisere mindfulness skaper både nevrologiske forandringer og økt velvære på en rekke felter.

1. Hjernen «oppgraderes».

Forskning gjort siden 80-tallet viser bl.a. de følgende resultatene hos de som praktiserer mindfulness:

  • Hjernen’s stress-senter, amygdala, krymper. Detter er i den eldgamle delen av hjernen, og assosieres med redsel og sterke følelser.
  • Samtidig som amygdala krymper, vokser frontlappene i hjernen. Denne delen, som assosieres med høyere hjernefunksjoner slik som oppmerksomhet, konsentrasjon og å gjøre valg, blir tykkere.
  • Det forekommer en reduksjon av stoffer som assosieres med stress og betennelser: C-reaktive proteiner, interleukin 6 og kortisol – alle disse sees i sammenheng med en rekke sykdommer.Taren, Adrienne A, J David Creswell, and Peter J Gianaros. «Dispositional mindfulness co-varies with smaller amygdala and caudate volumes in community adults.» PloS one 8.5 (2013): e64574. Rosenkranz, Melissa A et al. «A comparison of mindfulness-based stress reduction and an active control in modulation of neurogenic inflammation.» Brain, behavior, and immunity 27 (2013): 174-184.
  • Se flere studier her.

2. Økt velvære.

De som praktiserer mindfulness opplever:

  • økt opplevelse av glede og tilfredshet
  • redusert opplevelse av smerte og lidelse
  • dypere selv-innsikt
  • en bedre evne til å forandre eller styrke sin egen oppførsel
  • økt medfølese for andre og alt liv
  • en økt kontakt med egen intuisjon

3. Dype forbedringer på jobben og hjemme.

Når mindfulness blir en del av dagliglivet, opplever man ofte følgende:

  • bedre håndtering av stress
  • mindre følelse av overveldelse
  • en bedre evne til å ta gode avgjørelser
  • bedre relasjoner med alle rundt deg
  • økt arbeidsglede

Hvordan vi skaper disse forandringene i programmet:

Fire ukers grunnkurs i Basic Mindfulness Systemet:
Uke 1: Å klart forstå og praktisere mindfulness; Enkelt fokus.
Uke 2: Fokus på hvile: Lær å finne hvile i alle situasjoner.
Uke 3: Praksis i bevegelse: Lær å meditere i alle handlinger.
Uke 4: Å nære positivitet: Lær å dyrke fram positive følelser og tanker.

Hver uke består av:

  1. Klar og umiddelbart brukbar mindfulness undervisning.
  • 90 minutter praktisk undervisning med mindfulness-øvelser
  • Tekstmateriale med klare definisjoner og beskrivelser av øvelser.
  • Egne øvelser for hver enkelt del.
  1. Tilgang til privat internett-forum for deltakerne.
  • Lukket forum der deltakerne kan dele utfordringer, løsninger og ressurser.
  • Mulighet for å få en støtte-partner å dele framgang og motstand med.
  1. Ubegrenset epost-support alle fire ukene.

Annenhver uke består av:

Individuelt tilpasset 1-til-1 veiledning.

  • 50 minutters samtale der læreren – Tord Helsingeng – gir personlig hjelp til din mindfulness praksis, både med utfordringer og muligheter.
  • Samtalen kan utføres via Skype/Zoom eller telefon etter ditt ønske og på et tidspunkt som passer deg.
  • Om du vil, kan vi ta opp samtalen for senere lytting.

Total verdi: 6,000+ NOK
Du betaler: Tidlig-ute pris 3,600 NOK fram til 14/3, deretter 4,000 NOK

Har du vanskelig for å betale kan du delbetale over tre måneder med 1300 NOK hver måned.
Er du i en svært presset situasjon økonomisk, kan du søke om gratis deltakelse.

Ti dagers prøveperiode.

Etter at du har meldt deg på, har du ti dager til å utforske og oppleve programmet .
I løpet av denne tiden vil vi begge se om det passer for deg.
Når de ti dagene er over, gjør vi en vurdering. Om det ikke passer, trenger du ikke å betale noe.

 

 

Ta kontakt for å få individuell veiledning!

Vær snill å fortelle litt om deg selv.